• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Trist :(

Fick du lånet? Vad har du för betyg hos Bisnode?

Yes jag fick lånet. På förfrågan stod det 4. Vilken ska vara typ medelbra? Har massa onödiga förfrågningar på Bisnode från förra året som drar ner betyget en del.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Yes jag fick lånet. På förfrågan stod det 4. Vilken ska vara typ medelbra? Har massa onödiga förfrågningar på Bisnode från förra året som drar ner betyget en del.

4 är helt ok. Bra att veta vart deras ”gräns” går för att bevilja lån. Själv har jag 1 :(
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ännu en aktör som börjar med Credisafe för att sedan övergå till Bisnode. Tråkig utveckling.
 

tituten

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Augusti 2017
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Har dom ändrat till Bisnode för att dom skall släppa den högre gränsen på lånen eller? Om man har ett stående lån hos som och man vill höja sin kredit kommer som även då köra Bisnode?
 

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Har dom ändrat till Bisnode för att dom skall släppa den högre gränsen på lånen eller? Om man har ett stående lån hos som och man vill höja sin kredit kommer som även då köra Bisnode?
Jag funderade också på det. Med creditsafe så blir man beviljad ganska enkelt fast man egentligen inte har så hög kreditvärdighet. Så för att få låna ut högre belopp så kanske dom blir tvungna att köra bisnode? Bara en tanke.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Alltså nu finns det typ inte längre någon aktör som kör Creditsafe längre?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp